Please
Please

Villkor

Leverans

Skickar ni till fler länder än Sverige?

I dagsläget skickar vi bara inom Sverige men tveka inte att höra av er på hello@pleasepleaseplease.se om ni har speciella önskemål.

Är fraktkostnaden inkluderad?

Fraktkostnad är inkluderad på alla order över 1000 SEK. Om inte annat framgår så utgår en fraktkostnad på 90 SEK på alla order understigande 1000 SEK.

Hur kan jag spåra min order?

Vi skickar alla order med PostNords Mypack. Du kan spåra din order via PostNords hemsida: http://www.postnord.se/sv/verktyg/sok/Sidor/spara-brev-paket-och-pall.aspx.

Hur lång tid tar det innan jag får min order?

Order levereras inom 5 arbetsdagar.

Betalning

Vilka betalningsmetoder är accepterade?

Vår partner är Paypal där du kan betala via ett konto hos Paypal eller med kontokort. När du betalar som kommer du bli omdirigerad till Paypals säkra server för betalningar. Du hittar mer information på www.paypal.com.

Du kan även betala via Swish. Genom att ange din referens i betalningen så skickas ordern så fort du swishat betalningen.

Order & Returer

Hur kancellerar jag en order?

Om du, mot alla odds, skulle ändra dig eller ångra din order så kan du returnera din produkt inom 14 dagar och få alla pengarna tillbaka (eventuell returfrakt får du stå för själv).

Integritetspolicy

Bakgrund till uppdaterad personuppgiftspolicy

GDPR (Dataskyddsförordningen) är en ny EU-förordning som börjar gälla inom hela EU den 25 maj 2018. GDPR ersätter den svenska Personuppgiftslagen (PUL). Mycket är sig likt, men det innebär att kraven på hur företag och organisationer får behandla dina personuppgifter skärps.

Personuppgiftsansvarig

Pinneviken AB, org. nr. 559063-3052
Buxbomsbacken 2
51335 Fristad
gdpr@pleasepleaseplease.se

Vad är en personuppgift?

En personuppgift är all slags information som direkt eller indirekt kan kopplas till en fysisk person som är vid liv. Det innebär att bland annat följande är personuppgifter: namn, adress, telefonnummer, e-postadress, IP-adress, fotografi etc.

Vilka personuppgifter behandlar Please Please Please?

Please Please Please lagrar de personuppgifter som du som kund lämnar till Please Please Please i samband med en beställning. I detta innefattas namn, adress, mailadress, mobilnummer, uppgifter om kreditkort samt andra betalningsmedel. Denna information sparas för att vi ska kunna hantera din beställning, leverera dina varor till önskad adress, hantera betalning och eventuella returer, byten och reklamationer. Om du accepterat att ta del av Please Please Please’s nyhetsbrev lagrar Please Please Please din mailadress vid anmälan.

Rättslig grund för behandlingen av personuppgifter

Please Please Please behandlar lämnade personuppgifter på den rättsliga grunden att det är nödvändigt för att uppfylla parternas avtal. Please Please Please har vidare rätt att behandla Kundens adress och övriga kontaktuppgifter för marknadsföringsändamål baserat på en intresseavvägning, där Please Please Please så länge du inte motsatt dig den behandlingen anser att dess intresse att marknadsföra sina produkter och tjänster överväger ditt integritetsintresse.

Lagringstid

Om du prenumererar på Please Please Please’s nyhetsbrev sparas personuppgifterna i ett (1) år efter att du avbeställt prenumerationen, förutsatt att inget köp görs under den tiden. Please Please Please sparar dina uppgifter så länge det är nödvändigt utifrån lagkrav eller för att fullgöra Please Please Please åtaganden gentemot dig i det enskilda fallet. Dina uppgifter sparas aldrig längre än vad som är tillåtet enligt gällande personuppgiftslagstiftning.

Dina rättigheter som kund

Rätt till information:
Du kan när som helst begära att få ut information om vilka personuppgifter vi har sparat om dig.

Rätt till rättelse:
Om dina uppgifter är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta, kan du begära att få dem rättade eller raderade.

Rätt till radering:
Du kan begära att vi ska radera dina personuppgifter. Vi kan inte radera dina uppgifter då det föreligger ett lagstadgat krav på lagring, som exempelvis bokföringsregler, eller när det finns andra legitima skäl till varför uppgifterna måste sparas, till exempel obetalda skulder.
Du som kund bör dock veta om att en begäran om borttagning av uppgifter eller begränsning av behandlingen av personuppgifter kan medföra att dina möjligheter att nyttja Grandpas tjänster kan vara begränsade eller helt bortfalla.

Dataportabilitet:
Du kan be oss att flytta dina personuppgifter från vår IT miljö till någon annan, antingen ett annat företag eller till dig. Detta gäller inte uppgifter som lagen kräver att vi behåller.

Ta tillbaka samtycke:
Du kan när som helst återkalla ditt samtycke till att låta oss använda uppgifterna för marknadsföringsändamål.

Klagomål:
Du kan lämna ett klagomål till datainspektionen om du anser att vi behandlar dina personuppgifter i strid med dataskyddsförordningen.

Vad gör datainspektionen och när kontaktar du dem?

Datainspektionen är ansvarig för att övervaka tillämpningen av lagstiftningen. Den som anser att ett företag/organisation/myndighet hanterar personuppgifter på ett felaktigt sätt kan lämna in ett klagomål till Datainspektionen oavsett relation. Kontaktuppgifter till Datainspektionen hittar du på www.datainspektionen.se

Updating ..
Your cart is currently empty.

Vi använder cookies för att förbättra användarupplevelsen. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du vår användning. Läs mer om cookies